Продавець ООО НПП "Энергия 21" розвиває свій бізнес на Prom.ua 12 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
6 відгуків

Інтернет-магазин тимчасово не працює. Все буде Україна!

ООО НПП «Энергия 21»

Вигорів електродвигун, в чому причина?

Вигорів електродвигун, в чому причина?

 

 

 

elektro-mehanik, багато років займаюся цією темою , з свого досвіду: трансформатори струму через рік через наші руки проходить в середньому 700-800 штук і в рідкісних випадках (2-3) на цю партію може бути обрив шунтуючого резистора, але це можна відразу побачити якщо заміряти опір вторинної обмотки, воно зазвичай зростає в 2 рази-по нормі припустимо 55 Ом буде десь за 100 і т. д. Це можна побачити навіть звичайним омметром М-57д. Естественнон що ізоляція обмоток в нормі, що він не був у воді і т. п.
Блоки ПМЗ дуже рідко виходять з ладу, за винятком згорає обмотка взводу, коли затискають кнопку ,, взвод або що ще( можна просто 36В подати якщо пересадити кінці, в подробиці не вдавався).Ця обмотка ( взводу) по паспорту реле - під напругою не більше 1 сек. Дуже важливий момент - на колодці ПМЗ, на клемах 13-14 ,в пускачах, має бути опір 100 Ом, без нього блок буде бити на будь уставці.( Сам перевіряв). В автоматі А3792 (3132), які стоять у ТСВП і АВ-400 ,315 є незалежний розчіплювач YAT який через свої блок -контакти ,також підключається до цих шпильок. Слюсаря іноді помилково ,замість нульового , відкидають незалежний , а потім проблеми і все інше. Це питання чомусь багато хто не знають, тому коли виникають проблеми перше що раджу - поміряти 13-14, правда в підстанції це важче ,потрібно включити автомат, але при бажанні можна зробити.
Розрахунок уставок захисту ,потрібно робити в першу чергу (моя думка) по струму двофазного к. з. виходячи з вимоги коефіцієнта чутливості , в правилах відштовхуються від пускового струму , але ж ПМЗ і УМЗ це захист від к. з. .а пусковий струм ( величина) потрібен ,в цьому випадку ,тільки для перевірки працездатності захисту. Пусковий струм двигуна - річ дуже цікава( це окрема тема) і в розрахунках беруть паспортні дані .Для нових двигунів всі о. кей ( сам перевіряв) але якщо двигун пройшов ремонт на енергозаводі .то всі ці розрахунки досить сумнівні : обмотку згорілого двигуна випалюють у печі , разом з нею гріють статор, і що потім відбувається з залізом, одному богу відомо. В паспорті ,після ремонту даних по пусковому немає, а якщо і будуть , то як в каталозі.
Змінювати метод розрахунку уставок навряд чи будуть .час не той та й нікому це не потрібно ,крім механіків та слюсарів свого часу ,коли працював механіком на проходці ,вдалося довести грамотному інспектору з вибору уставок, але це було давно.
За ТЗП - захист примітивна. по суті це реле часу з накопичувальним конденсатором ( електролітом). від стабільності якого все і йде. УКРНДІВЕ тех. умови на ТЗП давно анулював ( вони були разрвботчиками) , у нас 60-70 % цих блоків несправні і в експлуатації дуже мало в основному Торезские БТЗ-Т, сумно ,що в основі той же ТЗП. Зараз з'явився блок БКЗ-МК на сучасній базі даних по експлуатації поки немає. Вибачаюсь ,що багато написав, але це для мене робоча тема і багато накопичилося ,шкода що мало кому цікаво ,на шахті нас було троє , більше по цій темі працював з ПЕМ за що йому вдячний.
З повагою

 

     
 
   

 

 

.

   

ну якщо враховувати тільки струми к. з то це режим коли вже двигуну кирдик . При виготовленні запобіжників з мідної проволоки при діаметрі 3 мм получаеться запобіжник всього в 300 А а струми к. з набагато більше . хоча в нових блоках максимального захисту в фукциональных можливості , написано крім струмів к. з і для захисту двигунів від струмів перевантаження .

Струми уставок Іу=1.1 Іпф . де 1.1 коефіцієнт надійності а Іпф пусковий фактичний струм двигуна . і в тих даних двигунів вказують коефіцієнт відношення пускового до номінального струму і получається що ми маємо фактичний пусковий струм даний нам заводом виробником . при струмах понад 700 А коефіцієнт надійності береться 1.25 .

ну ТЗП ясно кондери посохли і все . хоча розбирав БКЗ-3 БТЗ-3 там стоять нормальні не китайські кондери за зовнішнім виглядом і чесно кажучи я не думаю що вони за рік роботи посохнут .

Згоден з тим що в ПМЗ ламатися нема чому то по суті . звідси можна зробити висновок, що проблема не в ПМЗ а в пускових струмах більше номінальних .

 

   
 

 

 

.

  

elektro-mehanik тема звичайно велика і в ній можна по розділам працювати . По трансформаторів струму: правильно їх було назвати перетворювачі струму т. к. вхідним параметром є струм, вихідні - напруга. У будь-якому підручнику по ел.апаратів трансформатор струму це 300\5, 200\5 і т. д. але традиції у Вугільній промисловості дуже сильні . хоча нові транси вже називають датчики струму-це ближче до істини. В найближчі дні зроблю виписку з даних по т. т. -це за мною. Що стосується струму к. з. Ви розраховуєте на вході в двигун , тобто блок м. т. з. ( УМЗ,ПМЗ, БТЗ.і т. д.) зобов'язаний відключити к. з. яке виникло в найдальшій точці від пускача - це у ввідній коробці ( борна) двигуна . Що відбувається в самому двигуні -це проблема двох захистів : від перевантаження і від перевищення температури ( у сучасних -це підшипник, обмотка , і де є охолоджуюча вода). У розрахунку ел.постачання ділянки ,уставки м..т. з перевіряються по струму двофазного к. з. з метою забезпечення необхідної кратності ,а при чому тут пусковий струм? Зрозуміло одне ,що уставка повинна бути більше пускового ,щоб не було помилкових срабатывний і менше ніж 1,5 струму двухфазн. к. з. З іншого боку ,в режимі перевірки блоку м. т. з ,пусковий повинен бути достатнім щоб спрацював блок. Як правило , в положенні перевірка уставка на блоці знижується на 50% .Ось у такій концепції цього питання , в свій час я буцався з інспекцією. Для мене ця тема дуже важлива, спасибі Вам за ці питання. Взагалі останній апарат для порятунку двигунів це в\в осередок. У ній також є захист від перевантаження і при правильному її розрахунку, навіть якщо на РП лави все заперемычат , двигун ( наприклад лавного конвеєра від 350 до500 кВт) ця захист рятує( сам проводив експеримент) по команді великого , Біла,, відкинули перевантаження в комірці і за 4 дні спалили два англійських фірми ,, МОРЛІ,, по 540 кВт. Зростає напруження соцзмагання)
Зараз таких команд вже ніхто не дає.Тема дійсно велика, будемо працювати.

 

 

 

 

 

 
   

 

   

 

Струм двох фазного кз на клемах двигуна дорівнює 5858 А при умови що уставка повинна удолетворять умова Ік.з/Іу > 1,5 то ми можемо встановити уставку в 3800 А . і як некрути двигун може не витримати такий струм і згорить .
враховуючи той факт, що великі пускові струми прриводят до руйнування ізоляції і передчасному виходу з ладу то потрібно прагнути до зменшення пускових струмів до заявленых виробником а не крутити максималку а потім кричати двигун згорів .

 

 

 

  

   
 
   

.

  

elektro-mehanik цей струм на затискачах двигуна ,а не в обмотці ,тому його відключить ПМЗ - це його функція. ПМЗ двигун не врятує , рятує перевантаження ,температура, я про це вже писав. Знизити пусковий струм в шахті можна тільки одним способом - застосувавши пускачі плавного пуску , такі робить Торез ,а унас німецько-чеські фірми ,, Hansen-Reinders,,. На блоки ТЗП ( древні) і нові БТЗ-Т відсутній найважливіший параметр захисту від перевантаження - це час-струмовий характеристика. Наприклад: пергруз двигуна становить 80% ( коеф.1,8) час відключення припустимо 40сек, далі перевантаження. 200% ( коеф.2) час вимкнути 20 сек. і т. д. свого часу ми писали по ТЗП, отримали відповідь, який я привів вище. 2 рази робили запит в Торез -мовчать. Якщо у Вас є блок БТЗ-МК , там є ця характеристика, можливо Торез візьме цей блок у свої апарати. За великим рахунком при справному реле витоку , у разі якщо передавили кабель або в борні штиб іт.д справу до спрацьовування м. т. з зазвичай не доходить і в моєму розумінні, якщо в лаві на нижньому сполученні ( найбільш небезпечне місце для кабелів) передавили або порвали кабель і спрацювала м. т. з ,а не реле витоку то далі............ без коментарів. На сайті був питання по реле LH-86 , там ця характеристика намальована на корпусі. P. S. цей струм 5858 А повинен бути витриманий у ввідному пристрої двигуна ( борна) таким чином, щоб полум'я і продукти горіння дуги не викликали запалення навколишнього середовища , а обмотка тобто сам двигун тут не грає ролі.

 

 
     
 
 

Дата: Неділя, 21.03.2010, 16.15.08 | Повідомлення # 7

 

.

   

я розумію що це струм к. з кабелю .

Quote (waldemar)

У розрахунку ел.постачання ділянки ,уставки м..т. з перевіряються по струму двофазного к. з. з метою забезпечення необхідної кратності ,а при чому тут пусковий струм?

якщо максимальний захист враховувати лише враховуючи струми к. з то ми можемо встановити уставку 3800 А .

далі отгорает в пускачі одна фаза двигун реве на двох фазах . струм навантаження двигуна становить наприклад 1500 А і максималка у нас не вибиває так як ми встановили значення 3800 А .


 

  

   
 
 

Дата: Понеділок, 22.03.2010, 12.11.09 | Повідомлення # 8

 

.

  

Quote (elektro-mehanik)

далі отгорает в пускачі одна фаза двигун реве на двох фазах

Максимальний захист за визначенням захищає від КЗ. Те, що у віддалених точках струм КЗ може виявитися порівняно з пусковим струмом двигуна не робить максималку захистом двигуна. А при зникненні однієї з фаз повинна працювати захист від обриву фази, а якщо її немає-захист від перевантаження або від перегріву обмоток.
(У моїй практиці траплялися двигуни, на яких при обриві однієї фази струм не досягав критичних величин але сильно грівся і рятувала лише захист від перегріву. Траплялося навіть таке, що на двох фазах спокійно запускався. Правда при маленькій навантаженні. Це так, для інформації.

.

Quote (elektro-mehanik)

ну ТЗП ясно кондери посохли і все . хоча розбирав БКЗ-3 БТЗ-3 там стоять нормальні не китайські кондери за зовнішнім виглядом і чесно кажучи я не думаю що вони за рік роботи посохнут .

waldemar
говорить про те, що у схемах реле часу, при застосуванні під времязадающей ланцюга електролітичного конденсатора, витримка часу має великий розкид. (Навіть якщо він абсолютно справний, А при зміні температури навколишнього середовища може навіть вийти за межі допустимого.

 

Те, що один чоловік зробив - інший завжди зможе зламати.

Повідомлення відредагував пем - Понеділок, 22.03.2010, 12.22.14

 

 

 
 

Дата: Понеділок, 22.03.2010, 13.38.02 | Повідомлення # 9

 

 

.

   

Quote (пем)

не робить максималку захистом двигуна.

а чим тоді двигун захищати . ПМЗ нето ТЗП кондери посохли знову толку немає

 

 

  

 

 
 

Дата: Понеділок, 22.03.2010, 15.43.01 | Повідомлення # 10

.

  

elektro-mehanik тема дійсно актуальна ,особливо для шахт. У будь-якому підручнику з горн.ел.-техніці ( класики цієї справи Лейбов та Озерної) сказано,що максимальна захист повинна бути відбудована від пускових струмів, щоб не було помилкових спрацьовувань. Пусковий струм -це 6-7 Ін , приміром номін.пусковий струм 100а -700а. Уставка ПМЗ-850а. Двигун працює в номін.навантаженні тобто 100а. Стався обрив фази і дві починають брати 140-150а тобто фазні струми зростають на 40-50% ( коеф.пергруза 1,4-1,5) .За цифри відповідаю, сам проводив експеримент. Що може зреагувати в цей момент? На ПМЗ уставка -850а ( причому вибрана правильно) -немає реакції. Температурний датчик ( якщо він є ) через певний час (потрібно щоб нагрілися обмотки. і ще питання в якій точці обмотки він стоїть) . Залишається захист від перекосу фаз і від перевантаження. Щоб працювала ТЗП необхідно правильно вибрати пускач, т. к. перша уставка ТЗП -0,5 ( у відносних одиницях). У правилих це пункт відсутній взагалі, є лише вимога про оснащення двигунів захистом від перевантаження. Механік ,коли робить розрахунок ел.постачання ділянки (за рідкісним винятком), на це теж не звертає уваги і отримуємо , що на ПВІ-250 садимо двиг.55кВт з номін.струмом 60а ,а перша уставка захисту ТЗП -0,5х250= 125а а це 2номин.двигуна, і він працює на двох фазах, поки не згорить. Зі свого досвіду : ТЗП буде працювати і причому досить впевнено за умови ,що номін.струм двигуна не менше 0,7-0,6 номін.струму пускача. І залишається останнє : захист від перекосу фаз ( там де вона є). Зі свого досвіду : підстанція КТСВП-630 ,, Енергія-Холдинг,, Новокузнецьк. На РУНН виставив захист від перекосу 20%. На ,,Гвареке,, 3 двигуна по 55кВт ,підключені від двох пускачів ПВІ-250. Міняли двигун . і в гарячці ( кінець зміни) переплутали кінці так, що одна фаза опинилася на зірці( мається на увазі загальна точка 0) , а два інші на своїх місцях. Запускаємо конвеєр , розкручується і через 10 сек. підстанція відключається і пише ЗНФ ( захист несиметрії фаз). Відразу питання-що це таке-ніколи не було, відповідь-шукайте звідки перекіс т. к. брали участь дві стрічки. Розібралися швидко т. к. двигун знімав один а садив іншого. Вибачаюся що багато пишу ,т. к. за 38 років роботи в шахті є певний досвід ,може комусь піде на користь те що я тут пишу.
А сьогодні по ТЗП -якщо правильно виберіть пускач і ТЗП справний ,він буде працювати так як його спроетировали і виготовили, майже 30 років тому.

 

 
     
 
 

Дата: Понеділок, 22.03.2010, 16.05.23 | Повідомлення # 11

 

 

   

Quote (waldemar)

У будь-якому підручнику з горн.ел.-техніці ( класики цієї справи Лейбов та Озерної) сказано,що максимальна захист повинна бути відбудована від пускових струмів, щоб не було помилкових спрацьовувань. Пусковий струм -це 6-7 Ін

в тому і питання що часто-густо ці значення пускового струму не вкладываються у заявлені виробником двигуна . і починають крутити максималуку .
живий приклад двигун 2ЭДКЛОФ250LB6 У2,5* . Потужність в режимі S1, 75 кВт . Іном =90 А . Іпуск/Іном = 7.0 . поидее речей 90*7,0 = 630 А а уставка на 1000 А коштує менше висаджує хоч убийте . і слюсаря крутять поки не бут нормально працювати . от мене цей момент і цікавлюся
1. або максималка блок голимый
2. чи реально струми більше номінальних

 

 

  

   
 
 

Дата: Понеділок, 22.03.2010, 17.51.40 | Повідомлення # 12

 

   

як сказали раніше ,якщо двигун приходить з ремонту,то табличку з даними можна псу під хвіст,так орієнтовно дивитися що б знати тільки потужність двигуна і все.
якщо движок з заводу виробника,нулевый тоді все окей,як не дивно збігається

 

 
Не бійтеся братися за те, чого ви робити не вмієте. Аматор побудував ковчег, а професіонали — «Титанік».

   
 
 

Дата: Вівторок, 23.03.2010, 15.33.01 | Повідомлення # 13

.

  

elektro-mehanik, щоб дати точну відповідь треба визначиться з таких позицій 1. транс.струму -в нормі чи ні, який тип тобто може потрапити під блок УМЗ ( в моїй практиці таке було) 2. перевірте який опір на клемах 13-14 колодки ПМЗ ,повинно бути 100 Ом.3 звісно якщо є нормальний стенд то перевірити ПМЗ. 4. звідки двигун, зараз навіть, нові, можуть підкинути сюрприз, а після ремонту тим більше. 5. Який контактор в пускачі , як відрегульований на момент одночасності. 6. Напруга живлення двигуна може бути і 750в. У нас на лаві замість 1140 (1200 на хол.ходу) доводили до 1500 , природно і струм був відповідно іншим. 7. двигун може бути зроблений і для двох режимів S1 і S4 треба подивитися його дані , ми накололись на цьому поки не знайшли ,що в часовому режимі його потужність в 1,6 вище ,відповідно і струми.

 

   
 
 

Дата: Вівторок, 23.03.2010, 18.13.49 | Повідомлення # 14

 

.

  

Ось це waldemar правильно тема створювалася з тим розрахунком, щоб виявити причину сробатываний струмових захистів . Ви перерахували що насамперед треба зробити перед тим як крутити максималку і хаяти погані блоки .
Зі своїм двигуном ми розібралися на 2 день відрегулювавши момент одночасності контактора . уставку з 1000 А прибрали на 750 А і приспокойно він і донині працює .

 

 

  

   
 
 

Дата: Неділя, 04.04.2010, 13.39.19 | Повідомлення # 15

 

elektro-mehanik, з цією темою зустрічаюся майже щодня, можливо з наших повідомлень хтось візьме щось корисне, але всеодно -електротехніка наука точна , а в нашій справі - зазвичай причину ишешь довше ніж усуваєш, головне вчасно визначиться ,якщо є бажання.

Додано (04.04.2010, 13.39.19)
---------------------------------------------
elektro-mehanik, можливо, у когось виникне запитання, чому при різночасному дотику контактів контактора б'є м. т. з причому не кожен раз?

 

 
     
 
 

Дата: Понеділок, 05.04.2010, 21.07.04 | Повідомлення # 16

 

Quote (waldemar)

м. т. з причому не кожен раз?

як на мене все залежить від умов в яких запускаеться двигун . а пуск на неодночасність притиснення контактів ефект одновісного включення при якому момент в якийсь проміжок часу навіть від'ємний а отже і струми

 

 

 

 

 

Дата: Вівторок, 13.04.2010, 15.59.30 | Повідомлення # 17

 

elektro-mehanik якщо процес включення при різночасному дотику контактів розглянути в умовному часі то відбувається наступне : двигун-зірка і на двох фазах з'явилося напруження , це напруга трансформується на ,, вільну ,,фазу і до моменту торкання контакту пускача виходить зустрічне включення тобто фаза на обмотці і фаза приходить з контакту , можуть бути зрушені на якийсь кут. максисмально на 180 град. т. е обмотка опиниться під подвійним напругою ,звідси состветственно і струм .Цей кут (зсуву) змінюється ,тому м. т. з спрацьовує не при кожному включенні. Особливо небезпечно включенние на обертовий двигун з великим моментом інерції, оскільки може виникнути зустрічне включення по всіх фазах оскільки це двигун після відключення ,певний час працює як генератор , тому Дзюбан в своєму довіднику рекомендує уставку для таких режимів 1,6-1,7 пуск.струму.

 

 
     
 

 

Дата: Неділя, 31.10.2010, 19.41.07 | Повідомлення # 18

 

респект adminу тема жива! трансформатори струму на ТСВП-400 ТТЗ-320А згоріли шунтуючі резистори спаяв паралельно 2 по 100 Om 1Вт. Нових взяти не де. Не можу виставити уставку I=1125А. заздалегідь спасибі за пораду. Сайт в тему знайшов випадково, 20+!!!
все перечитав , буду враховувати.

 

 
     
 

 

Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.05.27 | Повідомлення # 19

 

Quote (nss71)

2 по 100 Om 1Вт.

на блоці має коштують 100 Ом а спояв два паралельно ви зробили 50 Ом . а чому не можете ? навантаження на якій уставці тримає ? ПМЗ нового або старого типу ? які струмоприймачі ? перевіряли трансформатори струму на опір обмоток ?

 

 

  

   
 

 

Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.08.06 | Повідомлення # 20

 

якщо можна схему з номіналами на сайт ТСВП-400

 
     
 
 

Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.10.57 | Повідомлення # 21

 

Quote (nss71)

якщо можна схему з номіналами на сайт ТСВП-400

непонял питання

 

 

  

   
 

 

Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.28.41 | Повідомлення # 22

 

Quote (elektro-mehanik)

на блоке должно стоят 100 Ом а спояв два паралельно вы сделали 50 Ом . а почему не можите ? нагрузка на какой уставке держит ? ПМЗ нового или старого типа ? какие токоприемники

спасибо я в курсе ,потому и прошу номиналы, паяли вслепую, На шахте 2 мех лавы, 660V нет даже на поверности, за запчасти молчу вообщее, как решать сами придумымаем. ПМЗ старого типа. P=140KVt+55Kvt+7.5Kvt 
спасибо нашел интересную инфу на сайте с выходного попробую, 
я же еще ученик!

Добавлено (31.10.2010, 20.28.41) 
--------------------------------------------- 
все просто теже резисторы подбирал от и до! 

Повідомлення відредагував МГВМ - Неділю, 31.10.2010, 20.53.23

 

 

 

 

Дата: Понеділок, 31.01.2011, 13.56.09 | Повідомлення # 23

 

А схемка ТЗП є у когось?

 

Сім раз відріж ... один раз викинь )

Повідомлення відредагував awindelf - Понеділок, 31.01.2011, 14.06.50

 

 

   
 

 

Дата: Понеділок, 31.01.2011, 14.39.12 | Повідомлення # 24

 

Quote (awindelf)

А схемка ТЗП є у когось?


І схемка і опис:

 

 

 

Прикріплення: 2279052.png(77Kb) · 0177268.png(50Kb) · 0048563.png(55Kb)

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner