| |
| elektro-mehanik, багато років займаюся цією темою , з свого досвіду: трансформатори струму через рік через наші руки проходить в середньому 700-800 штук і в рідкісних випадках (2-3) на цю партію може бути обрив шунтуючого резистора, але це можна відразу побачити якщо заміряти опір вторинної обмотки, воно зазвичай зростає в 2 рази-по нормі припустимо 55 Ом буде десь за 100 і т. д. Це можна побачити навіть звичайним омметром М-57д. Естественнон що ізоляція обмоток в нормі, що він не був у воді і т. п. Блоки ПМЗ дуже рідко виходять з ладу, за винятком згорає обмотка взводу, коли затискають кнопку ,, взвод або що ще( можна просто 36В подати якщо пересадити кінці, в подробиці не вдавався).Ця обмотка ( взводу) по паспорту реле - під напругою не більше 1 сек. Дуже важливий момент - на колодці ПМЗ, на клемах 13-14 ,в пускачах, має бути опір 100 Ом, без нього блок буде бити на будь уставці.( Сам перевіряв). В автоматі А3792 (3132), які стоять у ТСВП і АВ-400 ,315 є незалежний розчіплювач YAT який через свої блок -контакти ,також підключається до цих шпильок. Слюсаря іноді помилково ,замість нульового , відкидають незалежний , а потім проблеми і все інше. Це питання чомусь багато хто не знають, тому коли виникають проблеми перше що раджу - поміряти 13-14, правда в підстанції це важче ,потрібно включити автомат, але при бажанні можна зробити. Розрахунок уставок захисту ,потрібно робити в першу чергу (моя думка) по струму двофазного к. з. виходячи з вимоги коефіцієнта чутливості , в правилах відштовхуються від пускового струму , але ж ПМЗ і УМЗ це захист від к. з. .а пусковий струм ( величина) потрібен ,в цьому випадку ,тільки для перевірки працездатності захисту. Пусковий струм двигуна - річ дуже цікава( це окрема тема) і в розрахунках беруть паспортні дані .Для нових двигунів всі о. кей ( сам перевіряв) але якщо двигун пройшов ремонт на енергозаводі .то всі ці розрахунки досить сумнівні : обмотку згорілого двигуна випалюють у печі , разом з нею гріють статор, і що потім відбувається з залізом, одному богу відомо. В паспорті ,після ремонту даних по пусковому немає, а якщо і будуть , то як в каталозі. Змінювати метод розрахунку уставок навряд чи будуть .час не той та й нікому це не потрібно ,крім механіків та слюсарів свого часу ,коли працював механіком на проходці ,вдалося довести грамотному інспектору з вибору уставок, але це було давно. За ТЗП - захист примітивна. по суті це реле часу з накопичувальним конденсатором ( електролітом). від стабільності якого все і йде. УКРНДІВЕ тех. умови на ТЗП давно анулював ( вони були разрвботчиками) , у нас 60-70 % цих блоків несправні і в експлуатації дуже мало в основному Торезские БТЗ-Т, сумно ,що в основі той же ТЗП. Зараз з'явився блок БКЗ-МК на сучасній базі даних по експлуатації поки немає. Вибачаюсь ,що багато написав, але це для мене робоча тема і багато накопичилося ,шкода що мало кому цікаво ,на шахті нас було троє , більше по цій темі працював з ПЕМ за що йому вдячний. З повагою |
| |
|
|
| |
. | ну якщо враховувати тільки струми к. з то це режим коли вже двигуну кирдик . При виготовленні запобіжників з мідної проволоки при діаметрі 3 мм получаеться запобіжник всього в 300 А а струми к. з набагато більше . хоча в нових блоках максимального захисту в фукциональных можливості , написано крім струмів к. з і для захисту двигунів від струмів перевантаження . Струми уставок Іу=1.1 Іпф . де 1.1 коефіцієнт надійності а Іпф пусковий фактичний струм двигуна . і в тих даних двигунів вказують коефіцієнт відношення пускового до номінального струму і получається що ми маємо фактичний пусковий струм даний нам заводом виробником . при струмах понад 700 А коефіцієнт надійності береться 1.25 . ну ТЗП ясно кондери посохли і все . хоча розбирав БКЗ-3 БТЗ-3 там стоять нормальні не китайські кондери за зовнішнім виглядом і чесно кажучи я не думаю що вони за рік роботи посохнут . Згоден з тим що в ПМЗ ламатися нема чому то по суті . звідси можна зробити висновок, що проблема не в ПМЗ а в пускових струмах більше номінальних . |
| |
|
|
| |
. | elektro-mehanik тема звичайно велика і в ній можна по розділам працювати . По трансформаторів струму: правильно їх було назвати перетворювачі струму т. к. вхідним параметром є струм, вихідні - напруга. У будь-якому підручнику по ел.апаратів трансформатор струму це 300\5, 200\5 і т. д. але традиції у Вугільній промисловості дуже сильні . хоча нові транси вже називають датчики струму-це ближче до істини. В найближчі дні зроблю виписку з даних по т. т. -це за мною. Що стосується струму к. з. Ви розраховуєте на вході в двигун , тобто блок м. т. з. ( УМЗ,ПМЗ, БТЗ.і т. д.) зобов'язаний відключити к. з. яке виникло в найдальшій точці від пускача - це у ввідній коробці ( борна) двигуна . Що відбувається в самому двигуні -це проблема двох захистів : від перевантаження і від перевищення температури ( у сучасних -це підшипник, обмотка , і де є охолоджуюча вода). У розрахунку ел.постачання ділянки ,уставки м..т. з перевіряються по струму двофазного к. з. з метою забезпечення необхідної кратності ,а при чому тут пусковий струм? Зрозуміло одне ,що уставка повинна бути більше пускового ,щоб не було помилкових срабатывний і менше ніж 1,5 струму двухфазн. к. з. З іншого боку ,в режимі перевірки блоку м. т. з ,пусковий повинен бути достатнім щоб спрацював блок. Як правило , в положенні перевірка уставка на блоці знижується на 50% .Ось у такій концепції цього питання , в свій час я буцався з інспекцією. Для мене ця тема дуже важлива, спасибі Вам за ці питання. Взагалі останній апарат для порятунку двигунів це в\в осередок. У ній також є захист від перевантаження і при правильному її розрахунку, навіть якщо на РП лави все заперемычат , двигун ( наприклад лавного конвеєра від 350 до500 кВт) ця захист рятує( сам проводив експеримент) по команді великого , Біла,, відкинули перевантаження в комірці і за 4 дні спалили два англійських фірми ,, МОРЛІ,, по 540 кВт. Зростає напруження соцзмагання) Зараз таких команд вже ніхто не дає.Тема дійсно велика, будемо працювати. |
| |
|
|
| |
| Струм двох фазного кз на клемах двигуна дорівнює 5858 А при умови що уставка повинна удолетворять умова Ік.з/Іу > 1,5 то ми можемо встановити уставку в 3800 А . і як некрути двигун може не витримати такий струм і згорить . враховуючи той факт, що великі пускові струми прриводят до руйнування ізоляції і передчасному виходу з ладу то потрібно прагнути до зменшення пускових струмів до заявленых виробником а не крутити максималку а потім кричати двигун згорів . |
| |
|
|
| |
. | elektro-mehanik цей струм на затискачах двигуна ,а не в обмотці ,тому його відключить ПМЗ - це його функція. ПМЗ двигун не врятує , рятує перевантаження ,температура, я про це вже писав. Знизити пусковий струм в шахті можна тільки одним способом - застосувавши пускачі плавного пуску , такі робить Торез ,а унас німецько-чеські фірми ,, Hansen-Reinders,,. На блоки ТЗП ( древні) і нові БТЗ-Т відсутній найважливіший параметр захисту від перевантаження - це час-струмовий характеристика. Наприклад: пергруз двигуна становить 80% ( коеф.1,8) час відключення припустимо 40сек, далі перевантаження. 200% ( коеф.2) час вимкнути 20 сек. і т. д. свого часу ми писали по ТЗП, отримали відповідь, який я привів вище. 2 рази робили запит в Торез -мовчать. Якщо у Вас є блок БТЗ-МК , там є ця характеристика, можливо Торез візьме цей блок у свої апарати. За великим рахунком при справному реле витоку , у разі якщо передавили кабель або в борні штиб іт.д справу до спрацьовування м. т. з зазвичай не доходить і в моєму розумінні, якщо в лаві на нижньому сполученні ( найбільш небезпечне місце для кабелів) передавили або порвали кабель і спрацювала м. т. з ,а не реле витоку то далі............ без коментарів. На сайті був питання по реле LH-86 , там ця характеристика намальована на корпусі. P. S. цей струм 5858 А повинен бути витриманий у ввідному пристрої двигуна ( борна) таким чином, щоб полум'я і продукти горіння дуги не викликали запалення навколишнього середовища , а обмотка тобто сам двигун тут не грає ролі. |
| |
|
|
| Дата: Неділя, 21.03.2010, 16.15.08 | Повідомлення # 7 |
. | я розумію що це струм к. з кабелю . Quote (waldemar) У розрахунку ел.постачання ділянки ,уставки м..т. з перевіряються по струму двофазного к. з. з метою забезпечення необхідної кратності ,а при чому тут пусковий струм? якщо максимальний захист враховувати лише враховуючи струми к. з то ми можемо встановити уставку 3800 А . далі отгорает в пускачі одна фаза двигун реве на двох фазах . струм навантаження двигуна становить наприклад 1500 А і максималка у нас не вибиває так як ми встановили значення 3800 А .
|
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 22.03.2010, 12.11.09 | Повідомлення # 8 |
. | Quote (elektro-mehanik) далі отгорает в пускачі одна фаза двигун реве на двох фазах Максимальний захист за визначенням захищає від КЗ. Те, що у віддалених точках струм КЗ може виявитися порівняно з пусковим струмом двигуна не робить максималку захистом двигуна. А при зникненні однієї з фаз повинна працювати захист від обриву фази, а якщо її немає-захист від перевантаження або від перегріву обмоток. (У моїй практиці траплялися двигуни, на яких при обриві однієї фази струм не досягав критичних величин але сильно грівся і рятувала лише захист від перегріву. Траплялося навіть таке, що на двох фазах спокійно запускався. Правда при маленькій навантаженні. Це так, для інформації. . Quote (elektro-mehanik) ну ТЗП ясно кондери посохли і все . хоча розбирав БКЗ-3 БТЗ-3 там стоять нормальні не китайські кондери за зовнішнім виглядом і чесно кажучи я не думаю що вони за рік роботи посохнут . waldemar говорить про те, що у схемах реле часу, при застосуванні під времязадающей ланцюга електролітичного конденсатора, витримка часу має великий розкид. (Навіть якщо він абсолютно справний, А при зміні температури навколишнього середовища може навіть вийти за межі допустимого. Те, що один чоловік зробив - інший завжди зможе зламати. Повідомлення відредагував пем - Понеділок, 22.03.2010, 12.22.14 |
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 22.03.2010, 13.38.02 | Повідомлення # 9 |
. | Quote (пем) не робить максималку захистом двигуна. а чим тоді двигун захищати . ПМЗ нето ТЗП кондери посохли знову толку немає |
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 22.03.2010, 15.43.01 | Повідомлення # 10 |
. | elektro-mehanik тема дійсно актуальна ,особливо для шахт. У будь-якому підручнику з горн.ел.-техніці ( класики цієї справи Лейбов та Озерної) сказано,що максимальна захист повинна бути відбудована від пускових струмів, щоб не було помилкових спрацьовувань. Пусковий струм -це 6-7 Ін , приміром номін.пусковий струм 100а -700а. Уставка ПМЗ-850а. Двигун працює в номін.навантаженні тобто 100а. Стався обрив фази і дві починають брати 140-150а тобто фазні струми зростають на 40-50% ( коеф.пергруза 1,4-1,5) .За цифри відповідаю, сам проводив експеримент. Що може зреагувати в цей момент? На ПМЗ уставка -850а ( причому вибрана правильно) -немає реакції. Температурний датчик ( якщо він є ) через певний час (потрібно щоб нагрілися обмотки. і ще питання в якій точці обмотки він стоїть) . Залишається захист від перекосу фаз і від перевантаження. Щоб працювала ТЗП необхідно правильно вибрати пускач, т. к. перша уставка ТЗП -0,5 ( у відносних одиницях). У правилих це пункт відсутній взагалі, є лише вимога про оснащення двигунів захистом від перевантаження. Механік ,коли робить розрахунок ел.постачання ділянки (за рідкісним винятком), на це теж не звертає уваги і отримуємо , що на ПВІ-250 садимо двиг.55кВт з номін.струмом 60а ,а перша уставка захисту ТЗП -0,5х250= 125а а це 2номин.двигуна, і він працює на двох фазах, поки не згорить. Зі свого досвіду : ТЗП буде працювати і причому досить впевнено за умови ,що номін.струм двигуна не менше 0,7-0,6 номін.струму пускача. І залишається останнє : захист від перекосу фаз ( там де вона є). Зі свого досвіду : підстанція КТСВП-630 ,, Енергія-Холдинг,, Новокузнецьк. На РУНН виставив захист від перекосу 20%. На ,,Гвареке,, 3 двигуна по 55кВт ,підключені від двох пускачів ПВІ-250. Міняли двигун . і в гарячці ( кінець зміни) переплутали кінці так, що одна фаза опинилася на зірці( мається на увазі загальна точка 0) , а два інші на своїх місцях. Запускаємо конвеєр , розкручується і через 10 сек. підстанція відключається і пише ЗНФ ( захист несиметрії фаз). Відразу питання-що це таке-ніколи не було, відповідь-шукайте звідки перекіс т. к. брали участь дві стрічки. Розібралися швидко т. к. двигун знімав один а садив іншого. Вибачаюся що багато пишу ,т. к. за 38 років роботи в шахті є певний досвід ,може комусь піде на користь те що я тут пишу. А сьогодні по ТЗП -якщо правильно виберіть пускач і ТЗП справний ,він буде працювати так як його спроетировали і виготовили, майже 30 років тому. |
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 22.03.2010, 16.05.23 | Повідомлення # 11 |
| Quote (waldemar) У будь-якому підручнику з горн.ел.-техніці ( класики цієї справи Лейбов та Озерної) сказано,що максимальна захист повинна бути відбудована від пускових струмів, щоб не було помилкових спрацьовувань. Пусковий струм -це 6-7 Ін в тому і питання що часто-густо ці значення пускового струму не вкладываються у заявлені виробником двигуна . і починають крутити максималуку . живий приклад двигун 2ЭДКЛОФ250LB6 У2,5* . Потужність в режимі S1, 75 кВт . Іном =90 А . Іпуск/Іном = 7.0 . поидее речей 90*7,0 = 630 А а уставка на 1000 А коштує менше висаджує хоч убийте . і слюсаря крутять поки не бут нормально працювати . от мене цей момент і цікавлюся 1. або максималка блок голимый 2. чи реально струми більше номінальних |
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 22.03.2010, 17.51.40 | Повідомлення # 12 |
| як сказали раніше ,якщо двигун приходить з ремонту,то табличку з даними можна псу під хвіст,так орієнтовно дивитися що б знати тільки потужність двигуна і все. якщо движок з заводу виробника,нулевый тоді все окей,як не дивно збігається Не бійтеся братися за те, чого ви робити не вмієте. Аматор побудував ковчег, а професіонали — «Титанік». |
| |
|
|
| Дата: Вівторок, 23.03.2010, 15.33.01 | Повідомлення # 13 |
. | elektro-mehanik, щоб дати точну відповідь треба визначиться з таких позицій 1. транс.струму -в нормі чи ні, який тип тобто може потрапити під блок УМЗ ( в моїй практиці таке було) 2. перевірте який опір на клемах 13-14 колодки ПМЗ ,повинно бути 100 Ом.3 звісно якщо є нормальний стенд то перевірити ПМЗ. 4. звідки двигун, зараз навіть, нові, можуть підкинути сюрприз, а після ремонту тим більше. 5. Який контактор в пускачі , як відрегульований на момент одночасності. 6. Напруга живлення двигуна може бути і 750в. У нас на лаві замість 1140 (1200 на хол.ходу) доводили до 1500 , природно і струм був відповідно іншим. 7. двигун може бути зроблений і для двох режимів S1 і S4 треба подивитися його дані , ми накололись на цьому поки не знайшли ,що в часовому режимі його потужність в 1,6 вище ,відповідно і струми. |
| |
|
|
| Дата: Вівторок, 23.03.2010, 18.13.49 | Повідомлення # 14 |
. | Ось це waldemar правильно тема створювалася з тим розрахунком, щоб виявити причину сробатываний струмових захистів . Ви перерахували що насамперед треба зробити перед тим як крутити максималку і хаяти погані блоки . Зі своїм двигуном ми розібралися на 2 день відрегулювавши момент одночасності контактора . уставку з 1000 А прибрали на 750 А і приспокойно він і донині працює . |
| |
|
|
| Дата: Неділя, 04.04.2010, 13.39.19 | Повідомлення # 15 |
| elektro-mehanik, з цією темою зустрічаюся майже щодня, можливо з наших повідомлень хтось візьме щось корисне, але всеодно -електротехніка наука точна , а в нашій справі - зазвичай причину ишешь довше ніж усуваєш, головне вчасно визначиться ,якщо є бажання. Додано (04.04.2010, 13.39.19) --------------------------------------------- elektro-mehanik, можливо, у когось виникне запитання, чому при різночасному дотику контактів контактора б'є м. т. з причому не кожен раз? |
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 05.04.2010, 21.07.04 | Повідомлення # 16 |
| Quote (waldemar) м. т. з причому не кожен раз? як на мене все залежить від умов в яких запускаеться двигун . а пуск на неодночасність притиснення контактів ефект одновісного включення при якому момент в якийсь проміжок часу навіть від'ємний а отже і струми |
| |
|
|
| Дата: Вівторок, 13.04.2010, 15.59.30 | Повідомлення # 17 |
| elektro-mehanik якщо процес включення при різночасному дотику контактів розглянути в умовному часі то відбувається наступне : двигун-зірка і на двох фазах з'явилося напруження , це напруга трансформується на ,, вільну ,,фазу і до моменту торкання контакту пускача виходить зустрічне включення тобто фаза на обмотці і фаза приходить з контакту , можуть бути зрушені на якийсь кут. максисмально на 180 град. т. е обмотка опиниться під подвійним напругою ,звідси состветственно і струм .Цей кут (зсуву) змінюється ,тому м. т. з спрацьовує не при кожному включенні. Особливо небезпечно включенние на обертовий двигун з великим моментом інерції, оскільки може виникнути зустрічне включення по всіх фазах оскільки це двигун після відключення ,певний час працює як генератор , тому Дзюбан в своєму довіднику рекомендує уставку для таких режимів 1,6-1,7 пуск.струму. |
| |
|
|
| Дата: Неділя, 31.10.2010, 19.41.07 | Повідомлення # 18 |
| респект adminу тема жива! трансформатори струму на ТСВП-400 ТТЗ-320А згоріли шунтуючі резистори спаяв паралельно 2 по 100 Om 1Вт. Нових взяти не де. Не можу виставити уставку I=1125А. заздалегідь спасибі за пораду. Сайт в тему знайшов випадково, 20+!!! все перечитав , буду враховувати. |
| |
|
|
| Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.05.27 | Повідомлення # 19 |
| Quote (nss71) 2 по 100 Om 1Вт. на блоці має коштують 100 Ом а спояв два паралельно ви зробили 50 Ом . а чому не можете ? навантаження на якій уставці тримає ? ПМЗ нового або старого типу ? які струмоприймачі ? перевіряли трансформатори струму на опір обмоток ? |
| |
|
|
| Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.08.06 | Повідомлення # 20 |
| якщо можна схему з номіналами на сайт ТСВП-400 |
| |
|
|
| Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.10.57 | Повідомлення # 21 |
| Quote (nss71) якщо можна схему з номіналами на сайт ТСВП-400 непонял питання |
| |
|
|
| Дата: Неділя, 31.10.2010, 20.28.41 | Повідомлення # 22 |
| Quote (elektro-mehanik) на блоке должно стоят 100 Ом а спояв два паралельно вы сделали 50 Ом . а почему не можите ? нагрузка на какой уставке держит ? ПМЗ нового или старого типа ? какие токоприемники спасибо я в курсе ,потому и прошу номиналы, паяли вслепую, На шахте 2 мех лавы, 660V нет даже на поверности, за запчасти молчу вообщее, как решать сами придумымаем. ПМЗ старого типа. P=140KVt+55Kvt+7.5Kvt спасибо нашел интересную инфу на сайте с выходного попробую, я же еще ученик! Добавлено (31.10.2010, 20.28.41) --------------------------------------------- все просто теже резисторы подбирал от и до! Повідомлення відредагував МГВМ - Неділю, 31.10.2010, 20.53.23 |
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 31.01.2011, 13.56.09 | Повідомлення # 23 |
| А схемка ТЗП є у когось? Сім раз відріж ... один раз викинь ) Повідомлення відредагував awindelf - Понеділок, 31.01.2011, 14.06.50 |
| |
|
|
| Дата: Понеділок, 31.01.2011, 14.39.12 | Повідомлення # 24 |
| Quote (awindelf) А схемка ТЗП є у когось? І схемка і опис: Прикріплення: 2279052.png(77Kb) · 0177268.png(50Kb) · 0048563.png(55Kb) |
|